Dbaj o swoich klientów, dbaj o ich dane

Data publikacji: 07.16.2019

„Prześlij mi dokumenty (tu wstaw swoje nazwisko) mailem“, „Umowę prześlę Panu/Pani na maila“. To bardzo popularne zwroty spotykane na codzień we wszelkiego rodzaju biurach. Wynika to z wygody, prostoty i szybkości takiej komunikacji. Tak długo jak w mailach nie znajdują się żadne istotne dane, możemy zachować umiarkowany spokój. W momencie kiedy przesyłamy wiadomości z informacjami poufnymi (np. w kancelariach prawnych lub firmach księgowych), powinniśmy zacząć zastanawiać się, czy odpowiednio zabezpieczyliśmy naszą komunikację.

Szyfruj przesyłane dokumenty

Rozwiązania dla bezpiecznego przepływu informacji są dwa. Jeśli masz możliwość kontaktu face-to-face z klientem, możesz zrezygnować z komunikacji sieciowej w przypadku poufnych danych. Jeśli jednak nie istnieje możliwość osobistego spotkania, musisz zadbać o bezpieczeństwo przesyłanych informacji. W przypadku wymiany dokumentów najlepszym rozwiązaniem będzie tu szyfrowanie plików

Jeśli masz więcej pytań lub chciałbyś uzupełnić o coś nasz artykuł, zapraszamy do kontaktu!

  • Nie zapamiętuj loginów i haseł do poczty w przeglądarce.
  • Zawsze poprawnie wylogowuj się z poczty.
  • Nie wymieniaj wiadomości korzystając z publicznych komputerów lub sieci.
  • Stwórz oddzielne konta mailowe przeznaczone na sprawy służbowe i osobiste.
  • Zastanów się nad wykorzystaniem programu 7-Zip – to darmowe narzędzie do archiwizacji z wbudowanymi funkcjami szyfrowania – najłatwiejszy sposób zabezpieczania przesyłanych dokumentów.
Słowa kluczowe: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.